Το πρόγραμμά μας
Λογοθεραπεία
Ως πρώιμη παρέμβαση ορίζονται:
Οι δραστηριότητες που στοχεύουν στην εξάσκηση και
εκπαίδευση του παιδιού και στην καθοδήγηση των γονέων
αμέσως μετά τον προσδιορισμό των δυσκολιών του, την
ενημέρωσή και υποστήριξή τους από τους ειδικούς θεραπευτές.
Η έγκαιρη διάγνωση, στη νηπιακή ή και προσχολική ηλικία,
βοηθά το παιδί
να ενταχθεί αρμονικά στο ευρύτερο κοινωνικό
περιβάλλον και να μην παγιωθούν οι δυσκολίες του.
Ψυχομετρική εκτίμηση
Η ψυχομετρική εκτίμηση αναφέρεται στην αξιολόγηση των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας ενός ατόμου, των νοητικών ή γνωστικών του λειτουργιών (π.χ. νοημοσύνη) ή την εμπεριστατωμένη αξιολόγηση της συμπεριφοράς του μέσα στο κοινωνικό του περιβάλλον μέσα από τη χρήση έγκυρων και αξιόπιστων διαγνωστικών δοκιμασιών (test) ή σταθμισμένων ερωτηματολογίων.
Η χορήγηση των τεστ αυτών γίνεται πάντα με στόχο την καλύτερη υποστήριξη ή καθοδήγηση του παιδιού με υπευθυνότητα και σοβαρότητα.
Η αναγκαιότητα χορήγησης διαγνωστικών τεστ συνήθως προκύπτει μέσα από τα αιτήματα που σχετίζονται με τη χαμηλή σχολική επίδοση ή την αδυναμία σχολικής προσαρμογής ή ακόμα και το ενδεχόμενο να είναι κάποιο παιδί χαρισματικό.
Μαθησιακές δυσκολίες
Οι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Την τελευταία εικοσαετία, το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών εστιάζεται συχνά στις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες είναι μια νευρολογική διαταραχή η οποία πλήττει μία ή και περισσότερες από τις βασικές ψυχολογικές διαδικασίες που εμπλέκονται στην κατανόηση ή τη χρήση της γλώσσας, προφορική ή γραπτή, και μπορεί να εκδηλωθεί σαν αδυναμία του παιδιού στο να ακούει, να σκέφτεται, να μιλάει, να γράφει, να προφέρει τις λέξεις, ή να εκτελεί μαθηματικούς υπολογισμούς. Ο όρος περιλαμβάνει καταστάσεις όπως αντιληπτικές διαταραχές, εγκεφαλική βλάβη, ελάχιστη εγκεφαλική δυσλειτουργία, δυσλεξία και εξελικτική αφασία.
Εργοθεραπεία
Η Εργοθεραπεία είναι επιστήμη αποκατάστασης που προωθεί την υγεία παρέχοντας στους ανθρώπους τη δυνατότητα να εκτελέσουν ουσιαστικές και σκόπιμες δραστηριότητες. Οι Εργοθεραπευτές εργάζονται με άτομα που πάσχουν από ψυχικές, φυσικές (σωματικές), αναπτυξιακές ή/και συναισθηματικές διαταραχές, χρησιμοποιώντας θεραπείες οι οποίες αναπτύσσουν, ανακτούν ή διατηρούν τις δραστηριότητες καθημερινής ζωής των ατόμων. Ο Εργοθεραπευτής βοηθά τα άτομα όχι μόνο να βελτιώσουν τις βασικές κινητικές λειτουργίες τους και τις ικανότητες συλλογιστικής τους, αλλά επίσης να αντισταθμίσουν τη μόνιμη απώλεια της εκάστοτε λειτουργίας.
Ψυχολογική υποστηρίξη
Οι υπηρεσίες ψυχολογικής και συναισθηματικής υποστήριξης καθώς και οι υπηρεσίες συμβουλευτικής παρέχονται από Ψυχολόγο.
Το έργο του Ψυχολόγου περιλαμβάνει την αξιολόγηση και θεραπευτική αντιμετώπιση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει το παιδί ή ο έφηβος στην προσαρμογή του στο περιβάλλον, στις σχέσεις του με τους συνομηλίκους ή και τους ενήλικες, αλλά και στον τρόπο που αντιλαμβάνεται τον εαυτό του (π.χ. χαμηλή αυτοεκτίμηση). Ο Ψυχολόγος παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη, η οποία στοχεύει στην ενίσχυση της λειτουργικότητας του παιδιού ή του εφήβου και στην καθοδήγησή του για τη διαχείριση τρέχοντων ζητημάτων που το απασχολούν και το δυσκολεύουν.
Παιδοψυχιατρική εκτίμηση
Στο κέντρο μας παρέχεται υπηρεσία παιδοψυχιατρικής εκτίμησης και παρέμβασης για παιδιά και εφήβους.
Οι εκτιμήσεις γίνονται μετά από εκφρασμένο αίτημα της οικογένειας του παιδιού ή εφήβου.
Μπορούν να απευθυνθούν παιδιά και έφηβοι με διαταραχές στο συναίσθημα, στη συμπεριφορά, στην ένταξη στο σχολείο ή στη συνολικότερη διαδικασία της ανάπτυξής τους.
Η Παιδοψυχίατρος σε συνεργασία με την υπόλοιπη διεπιστημονική ομάδα σχεδιάζουν και εφαρμόζουν το κατάλληλο θεραπευτικό πρόγραμμα για την ολιστική αντιμετώπιση των δυσκολιών κάθε παιδιού και εφήβου.
Ειδική Διαπαιδαγώγηση
Η Ειδική διαπαιδαγώγηση ή αλλιώς ειδική αγωγή, είναι η επιστήμη που ασχολείται με την εκπαίδευση παιδιών/εφήβων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, έχοντας ως στόχο την ενσωμάτωσή τους είτε στο σχολικό πλαίσιο, είτε στα ατομικά προγράμματα μάθησης. Κάθε ειδική προσέγγιση που προσφέρεται σε ένα παιδί, η οποία είναι διαφορετική σε σχέση με εκείνη που προσφέρεται στα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του, αποτελεί κομμάτι της ειδικής διαπαιδαγώγησης-ειδικής αγωγής. Η Ειδική διαπαιδαγώγηση είναι το έργο του ειδικού παιδαγωγού και αφορά στην μαθησιακή υποστήριξη σε παιδιά με: Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Ψυχοθεραπεία
Πρόκειται για πρόγραμμα που στοχεύει στην: Συστηματική παρέμβαση και ενημέρωση των γονέων, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται με επιτυχία στο ρόλο τους για κάλυψη ψυχικών, κοινωνικών και πνευματικών αναγκών των παιδιών τους, για ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας στο ενδοοικογενειακό περιβάλλον
Σχολική Ετοιμότητα
Είναι τα στοιχεία και οι προϋποθέσεις που πρέπει να έχει ένα παιδί για να είναι έτοιμο να προσαρμοστεί και να δεχτεί τα νέα γνωστικά αντικείμενα, αλλά και να ανταπεξέλθει στις όποιες δυσκολίες συναντήσει στο σχολικό περιβάλλον.
Ετοιμότητα είναι η κατάσταση στην οποία το παιδί έχει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για να μπορέσει να αποκτήσει μια νέα γνώση ή δεξιότητα και περιλαμβάνει:
τη σωματική ανάπτυξη (εγκέφαλος, κινητικότητα, ομιλία)
την πνευματική ανάπτυξη (νοημοσύνη, γνωστική ανάπτυξη, μνήμη)